1. Que é unha franquicia? Quen son o franquiciado e o franquiciador?
v Entendemos por franquicia un formato de negocios dirixido á comercialización de bens e servizos, na cal unha persoa -natural ou xurídica- concede a outra por un tempo determinado o dereito de usar unha marca ou nome comercial.
v franquiciado é toda aquela persoa física ou jurídica que, mediante certas condicións, obtén o dereito a comercializar e explotar produtos ou servizos baixo técnicas uniformes e experimentadas cunha rentabilidade probada e cunha marca registrada.
v franquiciador é unha persoa física ou jurídica que desenvolveu un negocio baixo un método determinado, referente a un produto ou servizo, e que busca a súa expansión a través da busca de inversores aos que outorgará o dereito de operar baixo a súa marca e co seu método operativo e organizativo. O franquiciador prestará unha sistencia inicial e continuada a ditos inversores –franquiciados- a través do asesoramento, entrenamento e orientación para o desenvolvemento do concepto de negocio.
2. Como funcionan?
Ø Unha suma fixa en concepto de Dereito de Outorgamento de Franquicia.
Ø Regalías (un porcentaje sobre as ventas).
Ø Contribución a un fonde de publicidade e promocións.
Ø Moitas veces o franquiciador (titular) outórgalle ao franquiciado produtos, insumos e servizos que el mesmo debe adquirir.
Ø Asistencia técnica constante.
Ø Participación en programas de publicidade corporativa.
Ø Beneficios con economías de escala.
Ø Sistemas comerciales probados que melloran os seus procedementos internos.
Con todo esto demóstrase que hai un camiño aberto para os que desean non só unirse a unha rede de franquicias senon tamén para xenerar unhra propia, considerando as actuais condicións de mercado do noso país, no cal aqueles negocios de valor agregado teñen moitas vantaxes.
Debe quedar moi claro que adquirir unha franquicia non determina o éxito do negocio. Se ben é un puntapé inicial impotante todo depende do risco e administración que empregue o franquiciado coa marca. Unha franquicia exitosa, pode non selo opr unha mala investigación de mercados, unha mala implementación dos coñocementos ou a razón que sexa. Por eso noo momento de obter unha franquicia débese estar preparado para poder administrala correctamente e coa mellor calidade posible.
3. Que vantaxes e que desvantaxes ten para o franquiciado?
Vantaxes:
Reputación: é un sitema de licencias estableciodo e ben coñecido, o novo concesionario non ten que traballar para establecer a reputación da firma. O produto ou servizo que se ofrece xa é aceptado polo público.
Capital de traballo: costa menos diñeiro operar un negocio de concesión, poruqe o franquiciador dálle ao concesionario bos controles de inventario e outros medios para reducir os gastos. Cando é necesario, o franquiciador pode tamén dar asistencia financieira para os gastos operativos.
Experiencia: o consello dado polo franquiciador compensa a inexperiencia do novo propietario.
Asistencia xerencial: o propietario do pequeño almacén independente ten que aprender todo, e un minorista experimentado pode non ser un maestro en todos os aspectos de nanzas, estadísticas, marketing e promoción de ventas. As mellares compañías de franquicia dánlle ao conesionario asistencia continua nestas áreas.
Utilidades: ao asumir uns costes razonables de franquicia e convenios sobre suministros, o concesionario usualmente pode esperar unha razonable marxe de ganancias, porque o negocio manéxase coa eficiencia dunhas cadeas.
Motivación: debido a que o concesionario e o franquiciador se benefician do éxito da operación ambos traballan adecuadamente para logralo.
Desvantaxes:
Pagar o total da inversión necesaria para instalar e decorar o seu establecimiento según os plans detallados do franquiciador.
Abonar ao franquiciador os cánones de entrada e pagos periódicos establecidos a cambio dos servizos permanentes que recibe del.
Dispor do stock suficiente en calidade e variedade según os mínimos que establece o franquiciador.
Aplicar o precio de venda aconsexado polo franquiciador.
Respetar todos os aspectos relacionados coa imaxe corporativa da franquicia.
Aceptar os controis periódicos do franquiciador e informar continuadamente da evolución do seu negocio, aceptando as posibles modificacións que o franquiciador poidese impoñer para a obtención de resultados positivos.
Respetar as exclusividades territoriais e de marca.
Compromiso de asistencia aos cursos de formación que realice o franquiciador.
Usar os métodos de trabajo, directrices comerciales de xestión xeneral que o franquiciado trasmite a través dos Manuais.
Respetar as características do sistema comercial e de xestión que definen a franquicia en cuestión.
4. Existen moitos tipos de franquicias. Averigua en que consisten os seguintes tipos:
Trátase do contrato máis típico e habitual de franquicias. o franquiciador concede o dereito a explotar unha soa franquicia ao franquiciado, que a explota el mesmo. Esta tipoloxía ocupa a maioría das franquicias que triunfan. Trátase dunha franquicia na que o franquiciado explota un so local. Ten unha zona exclusiva para abrir unha unidade durante o prazo do contrato. Non sub franquicia nin abre máis locais.
Franquicia maestra ou máster:
É o contrato mediante o cal unha empresa outorga unha franquicia fóra do seu país de orixe, outorgándolle unha exclusividade nun territorio, dándolle á vez a posiblilidade de subfranquiciar o negocio entre os interesados locais. Se a exclusividade é abarcativa de máis dun país, denomínase Regional.
Franquicia córner:
Son franquicias cuxas características lles permiten instalarse nun pequeño espazo dentro doutro negocio. Poden non ser complementarias dos servizos ou produtos que se comercialicen no establecemento.
Franquicia de productos:
Trasmítese a posibilidade de vender en forma exclusiva determinados produtos, con aceptación probada no mercado.
Franquicia de servicios:
É ad e maior desenvolvemento. Neste tipo ofrécese unha fórmula original, específica e diferenciada de prestar servizo ao consumidor cun método probado e experimentado pola súa eficacia no mercado.
No hay comentarios:
Publicar un comentario